Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Współpraca z pracodawcami



PWSZ w Gnieźnie ceniona przez pracodawców

W 14. edycji Rankingu Szkół Wyższych 2013 przygotowanego wspólnie przez miesięcznik Perspektywy i dziennik Rzeczpospolita PWSZ w Gnieźnie otrzymała najwięcej punktów rankingowych w kategoriach: preferencje pracodawców oraz nasycenie kadry o najwyższych kwalifikacjach i własna baza dydaktyczna.

W rankingu brano pod uwagę pięć grup kryteriów: prestiż, siłę naukową, warunki studiowania, innowacyjność oraz umiędzynarodowienie.

Pełen raport dostępny na www.perspektywy.pl.

PWSZ w Gnieźnie współpracuje z największymi firmami w powiecie i regionie. Przedmiotem współpracy są praktyki i staże studenckie oraz konsultacje w sprawie prac dyplomowych. Wynikiem współpracy są innowacyjne tematy prac inżynierskich. Zagadnienia służące rozwojowi potencjału Gniezna i rozwiązaniu istotnych problemów dla miasta i regionu stały się tematami wielu dyplomowych prac inżynierskich.

01W Uczelni działa Konwent, który skupia m.in. przedstawicieli pracodawców i organizacji pracodawców, którzy chcą wspierać rozwój Uczelni. Działalność Konwentu przyczynia się do dalszego rozwoju Uczelni, zwłaszcza w zakresie utworzenia nowych kierunków praktycznych i specjalności zawodowych, a także prac badawczych, szczególnie potrzebnych gospodarce regionu. Konwent stanowi forum wymiany myśli i doświadczeń.

W roku akademickim 2014/15 Uczelnia organizuje spotkania studentów; m.in.  z pracownikami firmy Volkswagen Poznań oraz Nokia.

Od roku akademickiego 2014/15 kształcenie na wszystkich kierunkach inżynierskich: elektronika i telekomunikacja, informatyka, inżynieria środowiska, ochrona środowiska, transport, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz na kierunku licencjackim pielęgniarstwo prowadzone jest w oparciu o profil praktyczny.

Od roku akademickiego 2015/16 Dział Promocji, Rozwoju Praktyk i Staży organizuje na początku semestru letniego „Giełdę Praktyk”, podczas której studenci mają możliwość zapoznania się z ofertami praktyk oraz przygotowania się do rozmów kwalifikacyjno-rekrutacyjnych na praktyki (dzięki rozmowie z przedstawicielami HR firm i doradcami zawodowymi). W pierwszej edycji Giełdy 27.02.2016 r. wzięli udział najwięksi pracodawcy z regionu: przedstawiciele firm Trepko w Gnieźnie, Cembrit Trzemeszno, INEA w Poznaniu, Flex Films Europa z Wrześni, Jenox Akumulatory, PWiK w Gnieźnie. Ponadto nawiązano kontakty w sprawie praktyk i współpracy z kolejnymi zakładami pracy: INEA Poznań,  Jeremias Gniezno, Matsushita Battery Poland w Gnieźnie, Kirchhoff Automotive w Gnieźnie, Tex Year. Kolejna Giełda Praktyk odbędzie się 12 stycznia 2017 r.

Studiujesz? Praktykuj!

To nowa kampania informacyjna Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW). Jej celem jest rozpowszechnienie informacji o praktykach studenckich. Skierowana jest ona do:

  • studentów,
  • pracodawców,
  • uczelni.

Materiały dla każdego

Praktyczne informacje można znaleźć na stronie www.nauka.gov.pl/praktyki.

Znajdują się na niej m.in:

  • Ulotka dla studentów,
  • Ulotka dla pracodawców,
  • Film promujący praktyki wysokiej jakości.

Prawo o szkolnictwie wyższym wspiera praktyki

  • Od 1 października 2014 roku obowiązują nowe zasady studenckich praktyk zawodowych. M.in. istnieje obowiązek co najmniej 3-miesięcznych praktyk zawodowych na studiach o profilu praktycznym. Na takich kierunkach niezwykle istotne jest to, aby zdobywaną wiedzę uzupełniać praktycznym przygotowaniem do późniejszej pracy.

W ramach programów studiów Uczelnia organizuje dla swoich studentów wyjazdy studyjne do zakładów produkcyjnych.

0203040506

  • Studenci transportu i ochrony środowiska w zakładzie produkującym kostkę brukową „Pozbruk”. Studenci zapoznali się z nowoczesną linią technologii oraz produkcji prefabrykatów betonowych, 4 grudnia 2013 r.
  • Studenci zarządzania i inżynierii produkcji w Zakładzie Produkcyjnym Armatury Przemysłowej AKWA Sp. z o.o. w Gnieźnie, 15 kwietnia 2011 r.
  • Studenci ochrony środowiska w zakładach produkcyjnych; m.in. Jelchem-Polimery w Jeleniej Górze, Elektrowni Turów S.A. e Bogatyni, Hucie Szkła w czeskim Harrachowie, 9-13 maja 2011 r.
  • Studenci zarządzania i inżynierii produkcji oraz transportu w fabryce Volkswagena w Poznaniu, 3 czerwca 2016 r.

Członkowie Koła „Anova” uczestniczyli we wprowadzaniu na rynek przez gnieźnieński Zakład Produkcyjny Armatury Przemysłowej AKWA nowego produktu - piecyka żeliwnego „KURIEREK”. Członkowie Koła zrealizowali projekt związany z  marketingowym kształtowaniem wyrobu w ujęciu kompleksowym. Elementami warunkującymi powstanie przedsięwzięcia były koncepcja 4P+3P oraz model reklamy AIDCAS. Znalezienie niszy rynkowej, pośród osób związanych z branżą hotelarską oraz restauratorską było punktem wyjściowym rozważań. Skrupulatne określenie potrzeb potencjalnych nabywców, analiza konkurencji oraz badanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa AKWA na tle możliwych szans i zagrożeń wynikających z wprowadzenia nowego produktu pozwoliło określić przewagę nad konkurencją i wyznaczyć niezbędne inwestycje w celu udoskonalenia oferty. Na strategię komunikacji marketingowej z klientem składało się szereg  elementów, m.in.: logo, hasła i slogany reklamowe, ulotka.

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie
ul. Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 38, 62-200 Gniezno
Projekt i realizacja: kwitowski.com